none
Sql Server 2005 std x64 server name görünmüyor RRS feed

  • Soru

  • Merhaba

    windows 2008 server R2 sp1 sunucuya sql server 2005 std x64 yükledim ama management studio'da giriş yaparken server name görünmüyor select yapıncada bir server name gelmiyor. Bu hem database engine hem analysis services için hemde diğerleri için aynı server name görünmüyor.

    yardımlarınızı bekliyorum

    4 Ocak 2012 Çarşamba 13:15

Yanıtlar

  • Selam,

    Sanırım sen tam olarak şunları yapıyorsun:

    - Sunucuna bir SQL Server Instance'ı kurdun,

    - SQL Server Management Studio'yu açtın,

    - Karşına Connect to Server penceresi çıktı ve Server etiketinin yanındaki Textbox boş.

    Şayet durum buysa, SQL Server kurulumun başarılıysa ve Default Instance kurduysan o zaman o Textbox'a sunucunun Hostname'ini yaz, yani bilgisayar adını. Veya "localhost" yaz veya sadece "." yaz (hepsinde de tırnaklar hariç).

    Ayrıca, kurulumun başarılı olup olmadığını görmek için Start\Programs\Microsoft SQL Server\Configuration\SQL Server Configuration Manager'daki Services'tan servislerin varlığını teyit edebilirsin, Database Engine'i ara.


    Ekrem Önsoy - MCDBA, MCITP:DBA+DBD, MCSD.Net, MCSE, ITILv3, SQL Server MVP | http://ekremonsoy.blogspot.com
    • Yanıt Olarak İşaretleyen doganfatih 5 Ocak 2012 Perşembe 08:50
    4 Ocak 2012 Çarşamba 18:06

Tüm Yanıtlar

  • Selam,

    Sanırım sen tam olarak şunları yapıyorsun:

    - Sunucuna bir SQL Server Instance'ı kurdun,

    - SQL Server Management Studio'yu açtın,

    - Karşına Connect to Server penceresi çıktı ve Server etiketinin yanındaki Textbox boş.

    Şayet durum buysa, SQL Server kurulumun başarılıysa ve Default Instance kurduysan o zaman o Textbox'a sunucunun Hostname'ini yaz, yani bilgisayar adını. Veya "localhost" yaz veya sadece "." yaz (hepsinde de tırnaklar hariç).

    Ayrıca, kurulumun başarılı olup olmadığını görmek için Start\Programs\Microsoft SQL Server\Configuration\SQL Server Configuration Manager'daki Services'tan servislerin varlığını teyit edebilirsin, Database Engine'i ara.


    Ekrem Önsoy - MCDBA, MCITP:DBA+DBD, MCSD.Net, MCSE, ITILv3, SQL Server MVP | http://ekremonsoy.blogspot.com
    • Yanıt Olarak İşaretleyen doganfatih 5 Ocak 2012 Perşembe 08:50
    4 Ocak 2012 Çarşamba 18:06
  • Selam;

    Hocam aynen dediğiniz gibi manuel olarak yazınca açılıyor. Servislerin hepsini kontrol ettim çalışıyor. Database Engine görünüyor.

    Hatta network servers kısmında da otomatik geliyor.

     

    Bu server name görünmemesi ağdan, programlardan sql server'a bağlanırken

    sorun çıkarırmı yoksa normal bir durum mu? Neden böyle oldu.

    yardımınız için tşk

    4 Ocak 2012 Çarşamba 20:03
  • İlk kurulumdan sonra zaten sunucu adının orada yazmaması beklenen bir durum. O yüzden sorun yok, sen şimdi bir kere yazdın ya, artık o isim kaydoldu ve artık hep çıkar. Başka bir kullanıcı ile Windows'ta oturum açarsan gene yazmayabilir... Sorun yok yani.
    Ekrem Önsoy - MCDBA, MCITP:DBA+DBD, MCSD.Net, MCSE, ITILv3, SQL Server MVP | http://ekremonsoy.blogspot.com
    5 Ocak 2012 Perşembe 07:29
  • Hocam bir kere yazdıktan sonra isim geliyor.  Ama Local Servers Browse yapıldığında yine getirmiyor isimleri, database Engine, analysis services,reporting services altı boş sadece integration services kısmında geliyor. Sanırım bu windows 2008 server x64 kaynaklı.

    Bir sorun olmayacaksa iyi.

    ilginiz için çok sağolun.

    5 Ocak 2012 Perşembe 08:35
  • Boşver bunlara takılmana gerek yok. Şayet servisi kurduysan ve adını biliyorsan yaz bağlan. Bir kere yazdığında zaten kaydedilecektir.
    Ekrem Önsoy - MCDBA, MCITP:DBA+DBD, MCSD.Net, MCSE, ITILv3, SQL Server MVP | http://ekremonsoy.blogspot.com
    5 Ocak 2012 Perşembe 08:37
  • Ok hocam;

     

    5 Ocak 2012 Perşembe 08:50