none
Seyyar Çalışma Sql Sorunsalı RRS feed

  • Soru

  • Selamlar iş, ev, leptop falan derken çalışma çok locasyona çok bilgisayara bölünüyor. Visual studio tarafında Team Foundation ile rahat nefes aldık. Fakat sql taşımaktak gına geldi. mdf dosya ile çalışma olayını da hala anlamış değilim. sunucuya sql i yüklesek sürekli oradan çalışsak bu kezde localdeki gibi hızlı bir sql cevabı alamayacağız. 

    Sizler bu sorunu nasıl aşıyorsunuz. Önerileriniz çözümleriniz varsa paylaşalım. Bu işin bir kolayı olmalı.:S

    İyi çalışmalar dilerim.

    16 Mayıs 2017 Salı 06:54

Yanıtlar

  • Burada alternatif bir çözüm mevcut. Belki işinize yarayabilir. Ama ben sizin yerinizde olsam, SQL veritabanını sunucu üzerinden çalıştırırdım. Generate Script ve ya Attach-Dettach ile 2-3 dakika içerisinde yedekleyip geri yüklemek mümkün zaten. Tabii yine siz bilirsiniz.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry

    • Yanıt Olarak İşaretleyen e_demir 16 Mayıs 2017 Salı 12:23
    16 Mayıs 2017 Salı 11:58
    Moderatör

Tüm Yanıtlar

  • Ne sorduğunuzu anlayabilmiş değilim.  Sadece başlık konusunda bir yorumum olacak: "sorunsal" sıfattır, isim değil:

    TDK sorunsal

    Bilginize.

    16 Mayıs 2017 Salı 08:14
  • Benim yaptığım şu. Evde ve işyerinde makinemde SQL yüklü.

    Çalışmak istediğim DB'lerin backupını alıyorum ve usb'ye atıyorum.

    Restore yapıp çalışmaya devam ediyorum.

    Connection stringlerde makine veya instance vermedim. server olarak "."  kullanıyorum. Böylece connection string değiştirmek zorunda da kalmıyorum.



    pgnchess.com

    dergikapaklari.com

    16 Mayıs 2017 Salı 08:29
  • TFS Kullandığınıza göre, birden fazla kişinin aynı proje üzerinde çalıştığını düşünüyorum. Bu durumda alıp başka bir bilgisayara kurmak belki sizin probleminizi çözer fakat proje üzerinde çalışan diğer kişiler aynı sorunu yaşamaya devam edecektir. Eğer bu şekilde çalışacaksanız, MDF ile uğraşmaktan ziyade, Generate Script ile SQL'inizin scriptini alıp kurmanızı tavsiye ederim. Sonra işiniz bittiğinde aynı yöntemle ana makineye kurarsınız.

    Sunucuya atınca localdeki gibi hızlı çalışmayacak demişsiniz, iyi bir sunucuda performans neden hızlı çalışmasın? Local'deki kadar hızlı çalışmasa dahi, kısa süreli üzerinde çalışma yapmanız için gayet makul bir çözüm olabilir.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry


    16 Mayıs 2017 Salı 08:33
    Moderatör
  • Nasıl ölen biri öldüğünün farkında değilse...

    pgnchess.com

    dergikapaklari.com

    16 Mayıs 2017 Salı 09:05
  • Hocam zaten sıfat olarak kullanmıştım. isim olduğunu nereden çıkardınız. 
    16 Mayıs 2017 Salı 11:19
  • selamlar bazı arkadaşlar sorunun neyini anlamışlar, bende bunu anlamadım ama.. :)

    cevap için teşekkürler.

    aynen dediğiniz gibi generate script ile sql taşıyorum. yerine göre attach ile mdf de taşıyorum. 

    tsf ile takım çalışmalarında aynen sunucuya yükleyerek çalışmak durumundayız. yavaş ama başkada çaresi yok.

    ancak ben tsf yi tekil çalışmalarda da kullanıyorum. sonuç olarak flash ile projeyi taşımaktan kurtuluyoruz. gittiğim her yerde projenin son halini çekip çalışmamı yapıyorum. sonra son halini sunucuya gönderiyorum.

    cevaplara baktığımda sanırım bildiğim çözümler dışında alternatif bir çözüm yok.

    aklımdan geçen tsf de sql için bir çözüm var mıdır? gibi düşünerek başlık açmıştım. 

    16 Mayıs 2017 Salı 11:42
  • bir lafa bakarım laf mı diye birde söyleyene bakarım adam mı diye.

    forumda seviye dibe inmiş. şimdi sorarım buna ne demek "Nasıl ölen biri öldüğünün farkında değilse..." bunu yazmandaki amaç nedir.

    16 Mayıs 2017 Salı 11:48
  • Burada alternatif bir çözüm mevcut. Belki işinize yarayabilir. Ama ben sizin yerinizde olsam, SQL veritabanını sunucu üzerinden çalıştırırdım. Generate Script ve ya Attach-Dettach ile 2-3 dakika içerisinde yedekleyip geri yüklemek mümkün zaten. Tabii yine siz bilirsiniz.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry

    • Yanıt Olarak İşaretleyen e_demir 16 Mayıs 2017 Salı 12:23
    16 Mayıs 2017 Salı 11:58
    Moderatör
  • Burada alternatif bir çözüm mevcut. Belki işinize yarayabilir. Ama ben sizin yerinizde olsam, SQL veritabanını sunucu üzerinden çalıştırırdım. Generate Script ve ya Attach-Dettach ile 2-3 dakika içerisinde yedekleyip geri yüklemek mümkün zaten. Tabii yine siz bilirsiniz.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry

    Eyvallah hocam teşekkür ederim. Aradığım tam olarak buydu. Senelerdir bahsettiğiniz yöntemleri kullanıyorum. Bir deneyeyim, belki artısını görürüm. Tekrar teşekkürler.
    16 Mayıs 2017 Salı 12:24
  • bir lafa bakarım laf mı diye birde söyleyene bakarım adam mı diye.

    forumda seviye dibe inmiş. şimdi sorarım buna ne demek "Nasıl ölen biri öldüğünün farkında değilse..." bunu yazmandaki amaç nedir.

    Ağzını topla. Daha açtığın başlıkta kimin neye cevap verdiğini bile takip edemiyorsun. 

    Yine de söyliyeyim. Script üreterek taşımak en kötü seçim. 


    pgnchess.com

    dergikapaklari.com

    16 Mayıs 2017 Salı 12:25
  • Burada alternatif bir çözüm mevcut. Belki işinize yarayabilir. Ama ben sizin yerinizde olsam, SQL veritabanını sunucu üzerinden çalıştırırdım. Generate Script ve ya Attach-Dettach ile 2-3 dakika içerisinde yedekleyip geri yüklemek mümkün zaten. Tabii yine siz bilirsiniz.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry

    Eyvallah hocam teşekkür ederim. Aradığım tam olarak buydu. Senelerdir bahsettiğiniz yöntemleri kullanıyorum. Bir deneyeyim, belki artısını görürüm. Tekrar teşekkürler.

    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

    Çalışmalarınızda başarılar ve kolaylıklar dilerim.


    Code is Poetry

    16 Mayıs 2017 Salı 12:27
    Moderatör
  • Hocam zaten sıfat olarak kullanmıştım. isim olduğunu nereden çıkardınız. 

    Doğrusu: SQL ile seyyar çalışma sorunu

    Sıfat nedir, isim nedir, bunları bir ara araştırmanı tavsiye ederim.

    16 Mayıs 2017 Salı 16:41
  • Hocam zaten sıfat olarak kullanmıştım. isim olduğunu nereden çıkardınız. 

    Doğrusu: SQL ile seyyar çalışma sorunu

    Sıfat nedir, isim nedir, bunları bir ara araştırmanı tavsiye ederim.

    Bir gidin kumda oynayın. Soruyu soran sordu, anlayan anladı, cevabı veren verdi. Daha hala burada laf ebeliği peşinde konuşuyorsunuz. 

    Sorun ile sorunsal aynı şeyler değil ben tam olarak kelimenin tam anlamıyla sorunsal demek istedim ve öyle yazdım. Tekrar söylüyorum, çünkü hala anlamadığını biliyorum. "sorunsal" kelimesi orada isim değil sıfat.

    Bunu anlayabilmen için "sorun ve sorunsal arasındaki fark" diye google de arama yap.

    Aramana rağmen hala anlamadıysan. Cidden söylüyorum, git kumda oyna, konuya da gereksiz şeyler yazma.

    16 Mayıs 2017 Salı 20:38
  • Sıfat ve isim arasındaki farkı bilmediğin belli.  Tipik eğitimsizlik. Vikipedi'den linkleri aşağıda veriyorum ama isim ve sıfatın ne olduğunu bilmediğin için Vikipedi'yi nasıl anlayacaksın onu bilmiyorum:

    Vikipedi Sıfat

    Vikipedi İsim

    Bunların dışında terbiye konusunda da eksiklerin bulunuyor.  O konuda yardımım olamayacak.

    17 Mayıs 2017 Çarşamba 04:21