none
Datatable Hakkında RRS feed

  • Soru

  • Merhaba arkadaşlar

    Bir gride eklenen source Formun load olayında 

                this.tBL_STOK_HAREKETLERITableAdapter.Fill(this.grafikDataSet.TBL_STOK_HAREKETLERI);
    

    Veri doldurmayı bu şekilde yapıyor. Ben ID değerine göre bu işlemi nasıl alabilirim. 

    31 Mart 2016 Perşembe 11:32

Yanıtlar

    • Designer'de tableadapter'e sağ tıklayın.
    • Add Query tıklayın.
    • Ana sorguyu göreceksiniz, sonuna WHERE ID=@StokId ekleyin.
    • Next deyince size oluşacak methodların isimlerini soracak, GetDataByStokId ve FillByStokId isimlerini verin (ya da hangi ismi isterseniz)
    • artık
      this.tBL_STOK_HAREKETLERITableAdapter.FillByStokId(this.grafikDataSet.TBL_STOK_HAREKETLERI, stokId);
      şeklinde kullanabilirsiniz.

    Ya dataset kullananları görünce bi mutlu oluyorum nedense :)


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com



    31 Mart 2016 Perşembe 12:02
    Moderatör

Tüm Yanıtlar

    • Designer'de tableadapter'e sağ tıklayın.
    • Add Query tıklayın.
    • Ana sorguyu göreceksiniz, sonuna WHERE ID=@StokId ekleyin.
    • Next deyince size oluşacak methodların isimlerini soracak, GetDataByStokId ve FillByStokId isimlerini verin (ya da hangi ismi isterseniz)
    • artık
      this.tBL_STOK_HAREKETLERITableAdapter.FillByStokId(this.grafikDataSet.TBL_STOK_HAREKETLERI, stokId);
      şeklinde kullanabilirsiniz.

    Ya dataset kullananları görünce bi mutlu oluyorum nedense :)


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com



    31 Mart 2016 Perşembe 12:02
    Moderatör
  • tBL_STOK_HAREKETLERITableAdapter.SelectCommand.CommandText'inde where kullanirsin ve parametre eklersin. Ornek:

    var adapter = new SqlDataAdapter(@"select * 
       from Stok_Hareketleri
       where Id = @ID", 
       @"server=.\SQLExpress;Database=Stok;Trusted_Connection=yes");
    
    adapter.SelectCommand.Parameters.AddWithValue("@ID", 0);
    
    
    // yeni ID ile gerekli oldugu yerde. Ornegin ID=5
    adapter.SelectCommand.Parameters["@ID"].Value = 5;
    adapter.Fill( ... );
    
    Bunlarin yerine Linq to EF ogrenseydiniz daha cok rahat ederdiniz.
    31 Mart 2016 Perşembe 12:02
    Yanıtlayıcı
  • Typed Dataset te rahattır hocam, bazan EF den de rahat ;) 

    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com

    31 Mart 2016 Perşembe 12:11
    Moderatör
  • Teşekkür ederim :) Bu arada önceden Kullanmıyordum. Bi projede çalışırken sizin hazırladığınız videoyu izledim. Baktım ki benim yaptığım her şey hammalık Projeyi tamamen sildim :) 
    31 Mart 2016 Perşembe 12:16
  • Yanıt için teşekkürler
    31 Mart 2016 Perşembe 12:17
  • Teşekkür ederim :) Bu arada önceden Kullanmıyordum. Bi projede çalışırken sizin hazırladığınız videoyu izledim. Baktım ki benim yaptığım her şey hammalık Projeyi tamamen sildim :) 

    bunu çerçeveletip asacam.

    Burada belki 1000 tane hammal var biliyormusunuz, çoğuda atarlı.


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com

    31 Mart 2016 Perşembe 12:18
    Moderatör
  • :) Bu konularda atar yapanları hiç anlamam. Yani eğer bu türde birşeyler geliştiren birileri varsa zaten bize kolaylık olsun diye yapıyor adamlar. Microsofttan iyi bilen arkadaşlar atarlanır :) Hakları var yani :)
    31 Mart 2016 Perşembe 12:25
  • Haklisin Önay da,

    Datasetin hantalligi, intellisense olmayisi, limitleri ... bana hep rahatsizlik veriyor. Yani "rahatlik" biraz goreceli bir kavram :)

    31 Mart 2016 Perşembe 12:28
    Yanıtlayıcı
  • hocam tartışma başlatmak istemiyorum ama intellisense de var yeterince;

    dataSetMain.StokHataketleriDataTable.KDV.DefaultValue = 18;
    gibi.

    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com


    31 Mart 2016 Perşembe 12:47
    Moderatör
  • https://social.msdn.microsoft.com/Forums/tr-TR/62ea6a75-008a-4687-8bd0-419354faec94/order-by-sralama?forum=aspnettr

    bak adam sorgu çektiğini sanıyor ama asıl eziyet çekiyor :)  Ben bu adama belki 10 defa söylemişimdir, dataset kullan diye ama anlayamıyor.


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com


    31 Mart 2016 Perşembe 12:49
    Moderatör
  • Önay,

    Bir gun ozelden bana goster :) Ben dataset kullanmayi biraktigimda intellisense yoktu (vardi da ben mi atladim emin degilim), sanirim farkli seylerden bahsediyoruz, ya da benim istedigim olcude yok.

    31 Mart 2016 Perşembe 12:50
    Yanıtlayıcı
  • hocam skype'in kapalı mı?


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com

    31 Mart 2016 Perşembe 12:54
    Moderatör
  • Önay bey dediğiniz şekilde modifiye ettim lakin sadece fill görünüyor. Dataset designer da da oto üretilenin başında bir tik işareti var. Default değer olduğunu belirtiyor sanırsam.  Nerde hata yapmış olabilirim
    31 Mart 2016 Perşembe 13:00
  • Designerde değişiklik yaptıktan soınra Projeyi rebuild yapın

    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com

    31 Mart 2016 Perşembe 13:05
    Moderatör
  • Yapıyorum evet ama görünmüyor. Designerda  Prewiev data kısmında gayet başarılı Çalışıyor. Ama formda görünmüyor. Sadece Fill Var. Silip Tekrardan oluşturdum dataseti yine aynı. 
    31 Mart 2016 Perşembe 13:10
  • ammyy id verebilirmisin?


    e-mail: onay[nokta]yalciner[at]hotmail[nokta]com

    31 Mart 2016 Perşembe 13:18
    Moderatör
  • 57 545 058 Buyrun. 
    31 Mart 2016 Perşembe 13:20