Adding data from a subform RRS feed

• Question

• I have a database for a camp I run. It has a "Family form" with family information (from a table) with a subform with Camper information (in a seperate table) for each child in that family that is registered for camp.

We are now offering campers Tshirts, which the parents will pay for in advance by bank transfer.
    I have a cell in the table called Tshirt and a field in the subform called Tshirt. I know I am not using the correct terminology, but I am translating my Dutch version of Access and it does say "add existing field". That cell/field will contain the size of the Tshirt for that child/teen. Something like Child M, Men L, or Women S. If no Tshirt was ordered at registration, that field will be empty.

So far I'm good to go on this. The problems begin when I need to add up the number of Tshirts that each family has ordered (something like "IIF [Tshirt] <> null then Order = Order + 1" but obviously more complex than that, but "Order" would be a variable that gives the total number of Tshirt in the "child subform" for that family. There is undoubtebly a better way to do this.

Then in the Family form, I would want to fill the field "Tshirts" with the number of orders x 9.99 (the cost of each tshirt is the same), formatting that field as Euro's.

Here's the problem: I really don't know how to make macro's, which is probably how this is done best. There is already a macro somebody else made years ago, that calculates a €10 discount for more than one child registered in each family. I don't really understand how it works, but have been able to change it from discounting starting at the second child and change the amount of the discount. So simple edits.

I have also considered simply adding a table in the main form (Family) and typing in each child's name that wants a tshirt and the size ordered and then typing the total number of tshirts ordered. Then I can just grab that number, and add it to the cost with a formula in the Tshirt field. That's simple, but a lot of manual messing around, and I already know from the Multiple Child Discount that it CAN be done automatically.

Is there anybody out there willing to help this Access novice, who keeps thinking: this should be easier with nearly everything I want Access to do. I can create forms, reports and queries, just have never learned VBA.

David

Sunday, June 2, 2019 5:42 PM

Answers

• All my current problems with the database have been solved personally by Jan outside of this forum. I am not even exactly sure how, or more properly what I was doing wrong. But is has been fixed.

I am very appreciative of Jan's help.

David

• Marked as answer by DBoydNL Friday, June 7, 2019 11:31 AM
    Friday, June 7, 2019 11:31 AM

All replies

• David,

VBA is not needed for calculating and showing the count of T-Shirts and the amount to be payed. Only if you want to add the calculated value to, say, the family-table (or perhaps better an invoice table), VBA will come in.

To calculate the count of Tshirts:

In the header of the Child-subform make a TextBox (Shirt_Aantal) with this Controlsource:

=-Som([TShirt] Is Not Null)

("Som" because of the dutch version of Access)

In the family-form make a TextBox with this Controlsource:

=([frmSubKinderen_houder].[Form].[Shirt_Aantal])*9,99

([frmSubKinderen_houder  is the control that contains the Child-subform)

Jan

• Edited by jgkzdl Monday, June 3, 2019 7:27 AM
    Monday, June 3, 2019 6:49 AM
  • To count the number of rows in the subform where the Tshirt column has a value you simply need to put a text box control in the subform's footer with a ControlSource property of:

=Count([Tshirt])

When you specify the column name, rather than using the * character, the Count operator returns the number of rows where the value in the column is not Null. To get the total price you'd multiply this by the unit price:

=Count([Tshirt])*9.99

and format the control as Currency.  Normally the unit price would not be hard coded, however, but stored in a Products table or similar, and then looked up.

Ken Sheridan, Stafford, England

Monday, June 3, 2019 11:23 AM
  • Of course using Count instead of Sum to count the number of items.

Jan

Monday, June 3, 2019 12:19 PM
  • Jan and Ken,

So I created a footer in my Camper subform (instead of a Header, makes more sens visually), and put a text field in there called TShirt and it contains =Count([Tshirt]), which converts to: =Aantal([TShirt]) in my Dutch version. It adds up the total number of Tshirts ordered for all the children in each family. Excellent.

I placed a text field / control in my Financial section on the Family form called Tshirts and I put in it: =Aantal([TShirt])*9,99, that gives me #Error (#Fout).
    If I put in: =Aantal([Subformulier Kampeerders].[Form].[TShirt])*9,99, I get #Naam? error (English #Name?, presumably). It makes perfect sense (i.e. I understand what it is doing) the way you guys wrote about it, except it doesn't work.

Ain't it great that Access is not smart enough to convert decimal points to decimal comma's, so I had to do that myself from Jan's contribution after a undecipherable error message.

When I use Access' fill in feature for the "formula" in the control, the field (text fiels) in the footer is not listed. I am assuming that this is why it isn't working.

So special that the error message is completely devoid of meaning (Dutch: nietszeggend). Again: this should be easier!

I don't see anywhere where I mention in this post that I am using Access 2016.

David

Tuesday, June 4, 2019 6:35 PM
  • David,

I called the control in the footer/header: Shirt_Aantal
    The name of the control in which the subform sits on the main form: frmSubKinderen_houder

Shirt_Aantal controlsource (after Ken): =Count(TShirt)

Then in a control (TextBox) on the mainform you can use this controlsource, that references Shirt_Aantal (on the subform):

=([frmSubKinderen_houder].[Form].[Shirt_Aantal])*9,99

(I did not choose TShirt for the controls name but Shirt_Aantal and did that on purpose to avoid a kind of circular reference (kringverwijzing))

(you shouldn't try using Count (Aantal) on the mainform to calculate something in the subform but only reference the control in the subform in which the calculation is already made)

Jan

Tuesday, June 4, 2019 7:34 PM
  • To reference a control in a subform in the parent form you must do so via the Form property of the subform control, i.e. the control in the parent form's Controls collection which 'houses' the subform, which might or might not be the same as the source form object.  The syntax is:

=[NameOfSubformControl].Form.[NameOfControlInSubform]

A more fundamental issue is the hard coding of the 9.99 value in the expression.  In the fullness of time it can be anticipated that the unit price will change.  If you then amend the hard-coded value in the expression, all values in previous orders will be amended and consequently incorrect.  The same is true if the current is stored in a table, which is amended when the price changes.

The correct way to handle unit pricing in orders is to include a column in the table on which the subform is based, and to assign the current value from a referenced table to this column when a row is inserted in the subform.  You'll find an example of this standard methodology in DatabaseBasics.zip in my public databases folder at:

https://onedrive.live.com/?cid=44CC60D7FEA42912&id=44CC60D7FEA42912!169

In the section on 'entering data via a form/subforms' in this little demo you'll find an order form which includes an 'Items Ordered' subform.  In this the current value of an item is returned as a hidden column in the ItemID combo box's RowSource.  When an item is selected it is assigned to the bound UnitPrice control in the subform with:

' assign current unit price from Items table
        ' to UnitPrice column in OrderDetails table
        Me.UnitPrice = Me.ItemID.Column(1)

In your case, if you store the current price in an Items table which has columns Item and UnitPrice, then you would be able to look this up and assign it to a UnitPrice column in the subform's table in the TShirt control's AfterUpdate event procedure with:

If Not IsNull(Me.Tshirt) Then
            Me.UnitPrice = DLookup("UnitPrice", "Items", "Item = ""Tshirt""")
        Else
            Me.UnitPrice = 0
        End If

You can then include a hidden TotalPrice text box in the subform's footer with a ControlSource property of:

=Sum([UnitPrice])

The control in the parent form then simply needs to reference this hidden control with:

=[NameOfSubformControl].Form.[TotalPrice]

Because the price is stored in the rows in the subform's table, if the price in the Items table changes, the price at the time of the order will remain unchanged, and the new price will only be applied to new orders.

Ken Sheridan, Stafford, England

Tuesday, June 4, 2019 8:01 PM
  • Jan,

Shall we continue in Dutch, so that your advice corresponds with the language of my version of Access? We kennen elkaar immers van het Word Answers NL Forum.

Je gebruikt termen, die voor mij als leek even niets beteken. Ik heb al aangegeven dat ik een Access leek ben.

Ik heb gewoon een tekstveld in het kampeerder sub-formulier ingevuld. Er is geen corresponderend veld in een tabel.

De verwijzing naar dit veld in Familie Hoofd Formulier schijnt niet te werken.

Ik heb de namen van de velden aangepast zodat er geen verwarring ontstaat over Tshirts en TShirt, mocht niet baten.

Zoals ik al zei, mijn toevoegingen in de Voettekst van mijn Kampeerder Sub formulier werken zoals het hoort.

Mijn "control source" voor het veld TShirts in het Hoord Familie Formulier is: =([Subformulier Kampeerders].[Form].[Shirt_Aantal])*9,99
    Dit levert een #Naam? fout in het veld op, waar ik helemaal niks mee kan.

Volgens mij heb ik precies gedaan wat jij me voorhoudt. Wat mis ik?

In deze screenshot wordt de inhoud van TShirts in het Hoofdformulier nog niet meegenomen in de berekening van Kampkosten totaal, omdat als er niets in dat veld staat (of er een fout in staat) alle verdere calculaties niet werken.

Ondanks het feit dat ik opgeef dat dit veld (en de recent toegevoegde Stafkorting calculatie) als standaardwaarde 0 moeten hebben, gebeurt dit niet bij bestaande records en worden alle calculerende velden daaronder voorzien van een foutmelding. Ik kwam er min of meer per ongeluk achter, dat deze standaardwaarde alleen geldt voor nieuwe records. Ik zag voor "Stafkorting" geen andere optie dan in de tabel in die kolom overal een nul te plakken. Niet rampzalig met slechts 114 records. Is er een manier om dit beter te regelen voor zometeen de standaardwaarde van TShirts? Wellicht met een IFF die bij Tshirts-aantal = 0 voor TShirts ook een nul opgeeft, anders de calculatie (aantal * 9,99).

David

• Edited by DBoydNL Wednesday, June 5, 2019 11:14 AM
    Wednesday, June 5, 2019 10:56 AM
  • Ken,

Thanks for your help. This is obviously more complex than I am able to handle. I am a Dutch born American, so understand English and Dutch equally. But my unfamiliarity with Access terminology, let alone in English seems to be getting in the way of me getting this right. Since I know Jan from the Dutch Word MS Answers Forum, I suggested to him we continue in Dutch, since there is no NL Access MS Answers forum. Maybe that will help?

In regards to your suggestion to not "hard code" the price of the Tshirts in the formula. Always a good idea especially if Adult sized shirts (for teens) eventually end up costing more than Child sized shirts. Right now they don't, and since adding selling tshirts has already taken several hours longer than I had budgetted for it, I need a good solution that will work now and in the near future.

In addition to that, due to the GDPR, we developed a Privacy Statement that guarantees families and campers that we will not keep financial or personal information (other than age, school, allergies, and health insurance info) beyond the end of each calender year. While we did not foresee the sale of tshirts at that time, our privacy statement now does include not keeping a record of the sale of tshirts.

Also, for our purposes, there seems to be no need to keep that information beyond the end of the year. Children and most teens will generally require a larger sized shirt every year (good source of revenue!). Who cares how many shirts they have already purchased or how much the paid for them.

I do appreciate you thinking ahead with me, but in this case, I don't think we need to be that forward thinking.

David

Wednesday, June 5, 2019 11:05 AM
  • David,

Allereerst, er is, net als voor Word, ook een forum voor Access in het nederlands.
    Daar wordt overigens, net als in het Excel en Word forum, wel steeds gezegd dat het forum niet voor (dat soort) vragen is. Ietwat merkwaardig maar toe maar.

Je schrijft: "Zoals ik al zei, mijn toevoegingen in de Voettekst van mijn Kampeerder Sub formulier werken zoals het hoort." Dat is mooi en die control in de voettekst heb je inderdaad Shirt_Aantal genoemd?

Ik heb het vervolgens over de control waarin het subformulier staat.
    Als je in de ontwerpfase op de aller buitenste rand van het sub formulier klikt zodat die wordtb geselecteerd (je kunt er in de ontwerpfase ook met Tab komen), heb je die control geselecteerd en kun je de naam daarvan aflezen/instellen in het venster Eigenschappen.
    Ik heb die "frmSubKinderen_houder" genoemd.

Als je dat gedaan hebt kun je in het hoofdformulier verwijzen naar de control Shirt_Aantal (in de footer van je subformulier) met: =frmSubKinderen_houder.Form.Shirt_Aantal.
    Lukt dat zonder foutmelding?

Voor de duidelijkheid dit is een probleem dat beslist oplosbaar is, maar het vergt soms wat meer dan je zou willen.

(als je wilt mag je de database (zonder gevoelige zaken erin) ook op een of andere manier aan mij sturen).

Jan

• Edited by jgkzdl Wednesday, June 5, 2019 2:14 PM
    Wednesday, June 5, 2019 2:13 PM
  • Jan,

Oké, te kort door de bocht. Er IS i.d.d. een Access MS Answers forum in het NL, waar ik bij het stellen van een vraag doorverwezen wordt naar hier. In mijn beleving, is er geen NL forum. :-)

Mijn subform heet: Subformulier Kampeerders (gekopieerd uit Access).
    Voor mijn count tekst veld staat Shirt-Aantal, maar dat is blijkbaar niet de naam van het veld / de control die er achter staat (zie vorige screenshot). Dat tekstveld heet Bijschrift2706. Het zal we niet relevant zijn, maar ik heb het veranderd in Shirt-Aantal.

Het veld / de control waar = Aantal [TShirt] in staat, blijkt Tekst2705 te heten. Ik heb dat veranderd in Shirt_Aantal.

De "formule" in het veld / de control voor TShirts in het Hoofdformulier heb ik aangepast tot: =([Subformulier Kampeerders].[Form].[Shirt_Aantal]).
    Het viel me op dat jij alle haakjes weg hebt gelaten in je laatste post. Dus heb ik dat geprobeerd (=Subformulier Kampeerders.Form.Shirt_Aantal), maar geeft een missing operand error.

Prima, dan maar gaan zitten "knoeien" (?) in een database dat goed werkt en de naam van het subformulier aanpassen naar hoe jij het hebt genoemd. Het "bronobject" blijft "Subformulier Kampeerders". Het veld waar het aantal shirts in staat, heet "Shirt_Aantal". Nu werkt het (alleen nog de *9,99 toevoegen).

Waarom werkt het alleen als ik de namen verander? Maar goed: if it ain't broke, don't fix it. But this really should be easier! :-(

Nou nog een schoonheids mankementje. Hoe werk ik die twee velden in de voeter weg. Ik heb ze onzichtbaar gemaakt, maar dan heb ik nog steeds een voeter, en een irritant horizontale lijn, die een deel van mijn subformulier afkapt. 

Het verhogen of verkleinen van het subformulier heeft alleen maar nadeligere gevolgen voor de schoonheid, dan wat ik hier bereikt heb. Er valt zo mee te leven, maar ik ben nou eenmaal een perfectionist...

Nou nog een aantal Queries aanpassen om deze informatie uit het database te halen, wat Rapporten maken gescheiden door Tienerkamp of Kinderkamp (twee fysieke locaties in NL) en grootte (size) zodat de bestellingen geplaatst kunnen worden en zodat de informatie aan ouders doorgegeven kan worden. O ja, de bestelde Tshirts vanuit het Google Form invoeren in het database. Ik heb dat eerder gedaan, dus dat zal wel lukken.

Bedankt,

Ik heb jouw naam laatst weer eens genoemd in het Word Forum aan iemand die met een Macro vraag zat. Misschien kun je even kijken: https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/macroknop-in-word/f64f933a-6451-496b-8b22-4eefa63a79d5

David

Wednesday, June 5, 2019 3:23 PM
  • David,

"Waarom werkt het alleen als ik de namen verander?"

I.p.v. de namen wijzigen had je natuurlijk ook de bestaande namen, die de controls hadden, kunnen gebruiken in de formules. Maar meestal zijn dat wat nietszeggende namen en kun je ze beter wijzigen in iets waar je wat aan af kunt lezen.
    Maar dat de namen van de controls waarnaar je verwijst in de formules moeten overeenkomen met de namen in die formules ligt natuurlijk voor de hand.

De footer van het formulier kun je bv verbergen door de eigenschap Visible (Zichtbaar) ervan op False te zetten.

Jan

Wednesday, June 5, 2019 4:07 PM
  • Jan,

Volgens mij had ik dat ook met heel veel zorg overgenomen (mijn namen in plaats van jouw namen). Wat ik ook probeerde het lukte me niet. Ligt dat misschien aan de spatie: "Subformulier Kampeerders"? Toch vreemd dat het alleen maar lukte toen ik jouw namen overal gebruikte.

Niet aan gedacht om te kijken of bij de Eigenschappen van de voettekst ook "Zichtbaar Ja/Nee" stond. Dat is bij deze geregeld. Dank je.

Het lukt me niet zelf om deze nieuwe gegevens in een query te krijgen.

Het veld in het subformulier waar de Tshirt maat in staat is geen probleem. Daar kan ik een query en rapport mee maken om een lijst voor Kinderkamp en voor Tienerkamp te maken van de deelnemers die een tshirt krijgen en welke maat. Ik kan ook een bestellijst maken van hoeveel er totaal van elke maat gemaakt moeten worden.

De andere toegevoegde velden en controls blijken niet te bestaan om een Query mee te maken. Waarschijnlijk omdat ik de inhoud van deze "velden" in het formulier aanmaak. Ik kan dus niet boven water krijgen hoeveel Euro elk gezin aan Tshirts heeft besteld. Ik kan ook niet boven water krijgen hoeveel Tshirts elk gezin heeft besteld. Die informatie is blijkbaar alleen maar zichtbaar op scherm maar niet in een query te krijgen. Ik zou graag in een Word Samenvoeg email, die binnenkort de deur uit gaat, willen vermelden:
    Kampkosten -         €....
    Tshirts (aantal) -     €.... +
    Totaal verschuldigd: €....

Wat nu?

Nogmaals zucht ik: this should be easier.

David

Wednesday, June 5, 2019 6:15 PM
  • David,

Je TShirt informatie staat (neem ik aan) in de tabel waarop het subformulier is gebaseerd.
    Ik noem dat even de tabel tblKinderen
    met de velden: Familie_ID, Naam, TShirt

De hoofdtabel (familietabel noem ik hier: tblFamilie
    met de velden: ID, Naam, Adres enz.

Dan zou je deze query kunnen maken om het TShirt-bedrag boven water te krijgen:

SELECT tblFamilie.Naam, Count([TShirt])*9.99 AS TShirt_Bedrag
    FROM tblFamilie INNER JOIN tblKinderen ON tblFamilie.Id = tblKinderen.Familie_ID
    GROUP BY tblFamilie.Naam;

(deze voer je in in het SQL-venster van de query)

Je kunt uiteraard de namen die ik hier gebruik vervangen door de door jou gebruikte namen.
    Let wel: namen met spaties moeten tussen vierkante haken [...] geplaatst worden.

Hopelijk lukt het zo.

(overigens zie je hier eens te meer dat het verhaal van Ken over de eenheidsprijs behoorlijk hout snijdt: je moet het op meerdere plaatsen handmatig invoeren/wijzigen, maar goed voor nu moet het even zo begrijp ik van je)

Jan

Wednesday, June 5, 2019 7:09 PM
  • Jan,

Ik heb precies gedaan wat je me hebt voorgehouden. Een tekstveld (control) toegevoegd aan het Hoofdformulier en in de voeter van het subformulier. Ik heb dit ook duidelijk vermeld. Nu zeg je dat je aanneemt dat deze velden ook in de tabellen staan. Waarom neem je dat aan? Dat heb je me niet verteld om te doen. Ik zei al: ik heb heel weinig verstand van hoe Access werkt.

Maar toen ik op diverse momenten de velden niet kon vinden om ze bijv. door Access automatisch in een formule te laten plaatsen, begon het te dagen, dat dit problemen opleverde en wellicht zou opleveren voor mijn queries. Ik heb toen diverse velden toegevoegd aan de tabellen (Familie en Kampeerders). Vervolgens ben ik opnieuw begonnen met het deze keer invoegen van bestaande velden uit de tabellen in de formulieren en daarna de formules ingevuld. Dit werkte netjes op scherm. Maar het aantal tshirts en het totaal bedrag voor tshirts staat niet in de tabel (en dus ook niet in een query te krijgen). Alleen de informatie over welke maat tshirts er besteld is voor een kampeerdeer is overal aanwezig/beschikbaar, logisch want die data heb ik zelf ingevuld na het toevoegen van het veld in de tabel en vervolgens het subsformulier "Kampeerders".

Ik heb intussen een query gemaakt die mij de namen en de Tshirt maten (uit Kampeerders) van alle aangemelde kampeerders geeft. Ik kan echter het Aantal Tshirts, dat in Kampeerders in de voeter staan, nergens vinden om toe te voegen, ook niet als ik de formuliernaam naam met de eerder gebruikte syntax (punten enz.) toevoeg. Zoals ik eerder al zei: dat veld schijnt niet te bestaan. Hetzelfde geldt voor de totaalprijs van tshirts in Familie, die kan ik eveneens nergens vinden om aan de query toe te voegen.

Als ik de tabel Kampeerders bekijk, staat er een kolom "TShirts_size", waar data in staat. Als ik de tabel Familie bekijk, staat ook daar een kolom TShirts, dat leeg is, maar waar in het formulier Family de Aantal Tshirts * 9,99 formule staat (en die in het formulier dus werkt).

Als ik de eerder genoemde query met namen en maten toevoeg aan de query waar mijn Word samenvoeg query voor de 'Juni brief" wordt gemaakt, dan worden alle Tshirt Totalen uit het Familie hoofdformulier verwijderd. Het lijkt niet uit te maken welke "join" optie ik kies, het bedrag is foetsie tot ik de query met beperkte Tshirt gegevens verwijder. Alweer: this should be easier.

David

Thursday, June 6, 2019 10:49 AM
  • David,

Uit je eerste bericht: "I have a cell in the table called Tshirt and a field in the subform called Tshirt".
    Dat is het enige dat ik aannam en dat betreft dus slechts 1 veld.
    Dat is het veld dat de maten vastlegt.

Ook heb je, in de footer van het subformulier, daarop de berekening (=Aantal(TShirt)) gebaseerd.
    Dus in de tabel (die ik dus even tblKinderen noemde) staan deze (TShirt) gegevens (niet de berekening).

Wat ik heb willen zeggen dat je de berekening die je in je subformulier hebt gemaakt ook weer kunt maken in een query om bijvoorbeeld je Word samenvoeg mail aan te kunnen maken.

Ergens gaat er iets niet goed, maar ik kan er zo niet goed de vinger achter krijgen waar dat is.
    Nogmaals, dit is echt een oplosbaar probleem, maar het vergt wat tijd om voorelkaar te krijgen.

(m'n aanbod blijft staan, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar liever geen gebuik van maakt)

Jan

Thursday, June 6, 2019 11:53 AM
  • Jan,

Ik denk dat we op een punt zijn aangekomen, waarbij het vereist is, dat jij een blik kunt werpen op mijn werk. Teamviewer of de twee Access bestanden naar je opsturen? Het database is 7MB de data is 2,5 MB. Ik ga er van uit dat je de adresgegevens, die er in staan, niet zult misbruiken. Voor de rest staat er niets in, dat hevig privé moet zijn.

Ik heb een tabelletje met de kosten voor de kampen en de datum van het huidige kamp er in, daar kan straks ook de kostprijs voor een tshirt in komen. Ik wilde het eerst werkend hebben, voordat ik de zaken nog gecompliceerder maakte met een verwijzing naar weer een andere bron.

Ik weet hoe je een tabel, query kopieert van het ene database naar het andere, als je aanpassingen maakt in mijn tabellen, queries of h.e.e.a. toevoegt.

Volgens mij werkt dit database op elke computer, zo lang de beide bestanden maar in dezelfde map staan. Zo niet dan staan ze bij mij in F:/gnbk/administratie. Geen van de achtergronden, pasfoto's of het logo zullen werken, maar dat boeit niet. Alleen mijn "witte tekst" onderaan het Hoofdformulier zal wellicht niet zichtbaar zijn. Ook niet van belang.

De query die in over een paar dagen moet gebruiken is Juni Brief. De query waar ik Tshirt gegevens in zou willen hebben (als dat de zaak niet om zeep helpt) is Tshirt Bestelling. Mijn plan was om die query wanneer hij het eenmaal deed, op te nemen als nog een Tabel in Juni Brief met de nodige data als uitvoer.

Hoe kan ik je laten delen in mijn smart? :-)

David

Thursday, June 6, 2019 1:42 PM
  • Ken,

I really appreciate you not commenting on the fact that Jan and I ended up conducting a long discussion in Dutch on an English forum. Quite possibly that is "not done". Sorry, I was truly desperate.

Even now after all this, Jan could't fully get me going on this project. I ended up sending him my Access files about an hour ago, so he can see for himself what the snafu is. He has promised my twice that my problem is absolutly solvable.

I mentioned to Jan, that I already have a table with this year's cost of the camps (Children's camp is €10 less than Teen camp), and the date of the camp's last day, to calculate the campers' ages during camp. This would be a perfect table to also put the price of a Tshirt in - especially since there may come a time that Teens (adult sizes) will have to pay a bit more than children for their shirts. Since I was having so many problems with this, I felt it made sense to just get it working first with the price of €9.99 "hard coded" in one place and then to replace that later.

Hopefully by this time tomorrow I will be "up and running".

Thanks,

David

Thursday, June 6, 2019 4:32 PM
  • All my current problems with the database have been solved personally by Jan outside of this forum. I am not even exactly sure how, or more properly what I was doing wrong. But is has been fixed.

I am very appreciative of Jan's help.

David

• Marked as answer by DBoydNL Friday, June 7, 2019 11:31 AM
    Friday, June 7, 2019 11:31 AM